Acceder

Cobas AM: Nueva Gestora de Francisco García Paramés

148K respuestas
Cobas AM: Nueva Gestora de Francisco García Paramés
167 suscriptores
Cobas AM: Nueva Gestora de Francisco García Paramés
Página
17.228 / 18.914
#137817

Re: Cobas AM: Nueva Gestora de Francisco García Paramés

Síp, yo tengo mucha esperanza en la próxima carga de acciones (me dijeron para finales de este mes)
#137818

Re: Cobas AM: Nueva Gestora de Francisco García Paramés

Cuando Ivan defendia a ESSO como empresa olvidada, cotizaba a 45 euros, luego de una subida del 30% empezaron a vender algo.

Hoy en dia cotiza a 13.90€ . el largo plazo todos muertos ? Value u Oportunismo ?

Que es lo que se viene a hacer aqui. ?
#137820

Re: Cobas AM: Nueva Gestora de Francisco García Paramés

¿Qué opciones tienes en mente?🧐

Supongo que a estas alturas muchos clientes de Cobas estarán ya en positivo, como por ejemplo tú has declarado, ya que creo que bastantes promediaron para bajar su VL....y como sabes el Selección, por ejemplo, ya está cercano a 100...
A partir de aquí si que creo que el tema merece una reflexión profunda porque ya ves como están los  índices....

#137821

Re: Cobas AM: Nueva Gestora de Francisco García Paramés

FUERA DE TEMA.
Neo Performance Materials Inc (NEO.TO) minera canadiense de tierras raras, planea aumentar sus operaciones de tierras raras en Estonia para producir super imanes para vehículos eléctricos (EV), contando con fondos de la Unión Europea para hacerlo viable.

Hoy ha tenido una buena subida al calor de la noticia. Creo recordar que @freelance tambien la lleva. Esta empresa está asociada con Energy Fuels (UUUU), que ademas de tierras raras tambien produce uranio. A mi me gusta la combinación y llevo un poco de las dos, con buenos resultados por ahora


Neo plans to develop European hub for rare earth magnets in Estonia14:00 17/11/2021

Neo Performance Materials Inc

By Eric Onstad

LONDON, Nov 17 (Reuters) - Canada's Neo Performance Materials NEO.TO announced plans on Wednesday to expand its rare earths operations in Estonia to produce super-strong magnets for electric vehicles (EVs), counting on European Union funding to make it viable.

The EU wants to develop domestic output of rare earth magnets - key for both EVs and wind turbines - to help meet targets for cutting carbon emissions and for reducing reliance on China.

China now supplies 95% of the EU's permanent magnets, which are also important for the defence sector and high-tech products such as robots.

Estonia gave its backing for the plans by Neo, which already has a rare earth separation plant in Sillamäe, to develop a European hub there to produce rare earth alloys and magnets.

Automakers and their suppliers, which are ramping up EV output in coming years, have already said they will buy magnets from the proposed factory, Chief Executive Constantine Karayannopoulos told Reuters.

"The marching orders given by the automotive industry is that by 2025 they need to have a supply of magnets for their drivetrains coming from Europe," he said in an interview.

The first stage would aim to produce about 1,000 tonnes a year of permanent magnets, with commercial output launching by 2024, while a second stage would boost output to 5,000 tonnes or more.

The initial cost would be $40 million-$50 million in capital and operating costs and Neo is looking for 15 million-20 million euros ($17 million-$23 million) in EU funding, Karayannopoulos said. "It would make the difference between making the funding decision for ourselves versus not."

Neo is applying for EU funding through the bloc's Just Transition Fund, which helps members that will be negatively hit by the green transition. Baltic state Estonia is one of the largest per capita greenhouse gas emitters in the EU because of oil shale it uses for power generation.

Estonian Minister for Entrepreneurship Andres Sutt welcomed Neo's plans, saying in a statement they would create new jobs and cut life-cycle emissions.

(Reporting by Eric Onstad; Editing by Edmund Blair)

(([email protected]; +44 20 7542 7093; Twitter https://twitter.com/reutersEricO; Reuters Messaging: [email protected]))
#137822

Re: Cobas AM: Nueva Gestora de Francisco García Paramés

Vale, ahora lo he visto...
Me imagino que lo de Vanguard sólo si hay una purga de calado....¿en qué precio estás pensando?

Por cierto que el fondo de Vanguard...¿en dónde?
¿Te seduce Indexa capital?
#137823

Re: Cobas AM: Nueva Gestora de Francisco García Paramés

Vaya día:


#137824

Re: Cobas AM: Nueva Gestora de Francisco García Paramés

Recemos al señor.😀😉
Se habla de...