Acceder

Pulso de Mercado: Intradía

290K respuestas
Pulso de Mercado: Intradía
157 suscriptores
Pulso de Mercado: Intradía
Página
29.267 / 36.574
#234129

Re: Pulso de Mercado: Intradía

Espero que esta compilación de datos que he encontrado no sea cierta.. porque suena muy mal:

The Federal Reserve currently buys 54.04% of all new Federal debt, trillions more in mortgage backed securities all at noncompetitive rates using money they've created with keypunch entries, these purchases have artificially contained interest rates since 2008.  When this slows or stops who's going to replace the Fed?

 From 2008 through 2019 (144 months)     

  • Federal debt grew by 13.972 trillion from 8.86 trillion to 22.833 trillion
  • The Federal Reserve created 3.274 trillion dollars with keypunch entries
  • 13.972 trillion is more than 3 times the fiscal cost of World war 2 in 2021 USD
  • 13.972 trillion is more than the combined total debt of United Kingdom, Ireland, Australia, Mexico, China and Russia total population of these countries 1.816 billion, U.S., 331 million.

2020 through 21 October 2021 (last 22 months)

  • Federal debt grew by 6.072 trillion from 22,833 trillion to 28.905 trillion
  • The Federal Reserve created 4.315 trillion dollars with keypunch entries
  • 6.072 trillion in new Federal debt over the last 22 months is 86 billion more than the combined debt of Brazil, Argentina, Mexico, Russia and India, population of these countries 1.918 billion, U.S. 331 million.
  • 6.072 trillion is more than 6 times the cost of FDR's new deal

Since 2008

  • 40.970 trillion in cumulative Federal Revenue
  • 60.888 trillion in cumulative Federal Spending
  • 19.917 trillion in new Federal debt
  • 7.590 trillion created by the Federal Reserve with keypunch entries
  • Cumulative median personal income 2008-2021 $684,478
  • Federal Revenue per employed person $277,670
  • Federal revenue as a percent of median income 40.69%
  • Federal spending per employed person $412,654
  • Federal spending as a percent of median income 60.46%
  • New Federal debt per employed person $134,985
  • Money created by the Federal Reserve per employed person $51,441

Corrupt Incompetence during the 21st century has reduced annual Federal Revenue to a mere 11.16% of total federal debt, down from 35.98% at the end of 2000 and 28.69% in 2007.

An 11.16% annual Federal revenue to total Federal debt ratio makes it impossible for the U.S. to accurately report inflation, normalize interest rates or any increase in Federal expenses pegged to reported inflation such as Social Security, Medicare, Military and Civilian employee pensions.

Yes, the U.S is going to see the largest increase in Social Security beneficiary payments in 40 years (5.90% in 2022) but overall increases including the one on deck have not kept pace with true inflation, this increase does confirm inflation is here to stay or this 5.9% increase in 2022 wouldn't be happening.

#234130

Re: Pulso de Mercado: Intradía

Hola, soy nuevo en el foro y aunque se algo de bolsa me gustaria preguntar si alguien podria aconsejarme un poco que hacer en estos momentos, si comprar acciones, fondos o esperarme, gracias.
#234132

Re: Pulso de Mercado: Intradía

Buenos días, tremenda la zurra de TEF, no levanta cabeza!!! Añadimos un nuevo paquetito y a punto de sumar otro, pero no ha llegado. Ahora, a esperar un miniarriba.
#234134

Re: Pulso de Mercado: Intradía

Papelón en el IBEX. Los cortos se cebaron ayer y hoy siguen

"Lo que todo el mundo sabe en la Bolsa a mí ya no me interesa" André Kostolany

#234135

Re: Pulso de Mercado: Intradía


buenas, no soy de dar consejos pero pasaba por aqui ... yo te diria que hasta que no tengas una respuesta a esa pregunta que esté basada en tus propias conclusiones ... no metas un duro.
De lo contrario ,  si compras y te sale bien ... no sabras porque.
Y si compras y te sale mal ... pues lo mismo.
Y aqui lo que importa no es ganar una vez ... sino ser consistente en el tiempo. Y si sabes el "porque" podras ser capaz de repetir el proceso = desarrollar un método.
Buena suerte


#234136

Re: Pulso de Mercado: Intradía

Buenos días,

Ya te lo ha comentado un forero respetable de la comunidad y con experiencia sobrada. Yo no añadiría demasiado. Creo que los fondos de inversión, como lo mencionas, son la mejor de las alternativas de aprendizaje incial, por ser un universo con multitud de estrategias, relativamente diversificado, y al alcance de todos los patrimonios. Huye de las acciones y de la especulación por lo pronto.

Dicho esto, si a mí me ponen una pistola en el pecho, diría que actualmente no parece que sea momento de meter nada que no sea "inversión programada" periódica, todo está muy alto. Más bien es momento de ir haciendo caja, o como mucho mantener, fuera de esos parámetros "automáticos" de inversión.

No me enrollo más, un saludo y buena suerte!

PD: este es un hilo de ludópatas cortoplacistas casi todo el rato, además del noticiero de los agonías. Viniste al peor sitio a preguntar, jejeje.

Lo dicho, buena suerte!

Si me lee , verifique que no diga una estupidez. Tenga criterio propio.

Te puede interesar...
  1. Carteras Crecimiento y Conservador. ABRIL 2024.
  2. China huye de la deuda USA y potencia alzas Oro
Brokers destacados