Rankia España Rankia Argentina Rankia Argentina Rankia Chile Rankia Chile Rankia Colombia Rankia Colombia Rankia México Rankia México Rankia Perú Rankia Perú Rankia Portugal Rankia Portugal Rankia USA Rankia USA
Acceder
Página
8 / 8

Re: ¿Se recuperará Netflix?

After warning in its earnings release that it would fund its ongoing cash burn with junk bonds, Netflix wasted no time, and just hours later announced it would issue $1 billion in dollar-denominated and euro bonds. The response was remarkable, with the offering said to be 10x oversubscribed despite offering a record low yield for high yield debt.

Thanks to the massive oversubscription, Netflix, which is rated a high junk Ba3/BB, was able to reduce yields on both portions on Thursday. As a result, investors in the dollar bonds are now looking at a 3.625% yield, the lowest ever seen in the U.S. high-yield bond market and in line with prices typically offered on investment-grade bonds. The euro portion is being offered even lower, at 3%.

The new offering means that Netflix' total debt will rise from an already record $16.265 billion to a new all time high above $17 billion, even as both LTM EBITDA and cash flow remain deep in the red.

¿Qué creéis que pasará con Netflix a corto plazo?

Samcord
He visto que las acciones de netflix han bajado en los últimos días y mi apuesta personal es que subirá. Es cierto que tras la bajada se ha quedado a unos niveles como los anteriores a la cuarentena pero aún así creo que netflix puede recuperarse y seguir creciendo pues mucha gente se ha enganchado y pese a que parece que esto se está acabando creo que queda para rato. También habría que tener en cuenta la aparición de Disney plus. Aun así me muestro optimista aunque poca experiencia me abala. ¿Cual es vuestra opinión?
Este sitio web usa cookies para analizar la navegación del usuario. Política de cookies.
Cerrar