Acceder

Mario Pifarré Riera. Consejero de Eurobank. Que en paz descanse.

4 respuestas
Mario Pifarré Riera. Consejero de Eurobank. Que en paz descanse.
Mario Pifarré Riera. Consejero de Eurobank. Que en paz descanse.
#1

Mario Pifarré Riera. Consejero de Eurobank. Que en paz descanse.

MARIO PIFARRE RIERA.

Consejero de EUROBANK DEL MEDITERRANEO, S.A. y Catedràtic d’Economia Financera i Comptabilitat, Decano de la Facultad de Economicas de la UB y Presidente de la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres.
Entre sus alumnos encontramos a ARTHUR MAS -Conseller en Cap- FRANCES HOMS -Conseller de Economia- y JOAN PIQUE -Candidato PP a la Generalitat de Catalunya-.

Desde luego don PASCUALIX sabía rodearse de un buen equipo de asesores, eso sin contar con RUBEN MASSO, actual presidente en funciones de EUROBANK y inspector del Banco de España en excedencia.

In memoriam: Professor Mario Pifarré

Barcelona, 21 de gener de 2002. La sala gran del tanatori de les Corts resulta insuficient per acollir els nombrosos assistents al funeral pel Dr. Mario Pifarré Riera (de 72 anys), Catedràtic d’Economia Financera i Comptabilitat, que va morir el passat divendres. A la presidència civil de l’acte, Jorge Fernández Díaz y Julia García Valdecasas, així com representants institucionals i membres de diverses acadèmies, molt especialment la de Ciències Econòmiques i Financeres, que presidia el finat. També, molts professors de l’Escola, encapçalats pel director, vicedirectors i secretari, a la que Pifarré concedia una predilecció especial. De fet, el seu darrer acte públic va ser a la nostra Aula Magna el passat 19 de desembre durant l’homenatge als graduats antics de la Casa. A més, molts funcionaris de la Diputació.

Mario Pifarré simbolitza un moment històric concret de la Universitat i de la Diputació de Barcelona, les dues administracions públiques a les que va servir durant una bona part de la seva vida. Pifarré va protagonitzar un temps difícil, amb virtuts i defectes, amb èxits i fracassos, en el que calia fer esforços enormes per sortir de la foscor. I en aquell país nostre, que avui ens costaria reconèixer, Mario Pifarré va ser el mestre de totes les generacions de professors de comptabilitat que han seguit a Espanya les seves petjades. Testimoni d’això és la presència al funeral de l’altre gran referent de la comptabilitat espanyola, José M. Fernández Pirla.

Durant els darrers anys, Mario Pifarré s’havia concentrat en la presidència de la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres, a la que ha donat una etapa de treball brillant i productiu.

Havia estat degà de la Facultat d’Econòmiques de la UB i Dipositari de la Diputació de Barcelona, va exercir tota la vida de professor universitari i d’assessor d’empreses, però, sobre tot, fins el darrer moment, va ser un humanista culte, un bon amic dels seus amics i un conversador infatigable. Romandrà, ben segur, en el record dels qui el van conèixer.

#2

Re: Mario Pifarré Riera. Consejero de Eurobank. Que en paz descanse.

En la nota necrológica se olvidan de su posición en Eurobank. ¿Por qué será?.

¡¡¡Fuera todos estos prohombres que se aprovechan de su posición en lo público (pagado por todos) para hacerse ricos el sector privado (a costa nuestra)!!!.

#3

Re: Mario Pifarré Riera. Consejero de Eurobank. Que en paz descanse.

La plana mayor del PP de Catalunya en su funeral...

#4

Re: Fabia Estape sobre Mario Pifarré Riera.

Os Traduzco directamente del catalan del libro de Fabia Estape "De Tots Colors".

"...esto paso mientras yo era decano. En aquella epoca habian pasado dos cosas importantes: Habia un rector-depurador, Garcia Valdecasas, padre de la Delegado del Gobierno en Catalunya (recientemente ministra) y la segunda la desgraciada circunstancia que mi deganado habia terminado en 1965 i habia entrado Mario Pifarre."

"Tengo que decir que los alumnos, en general siempre se portaron bien conmigo, sobretodo cuando se produjo la disyuntiva de si yo continuaba en el deganado o me sucedia Pifarre, como asi fue. A partir de ese momento, creo que la Facultat dio un paso atras, porque Pifarre siempre fue un hombre mas represivo..."

"Fue un periodo tan divertido como aterrador, el trio, Lora Tamayo - Garica Valdecasa - Pifarre nos hacia ir de culo... ....Pifarre se sentia cada vez mas arrinconado y tomaba medidas absurdas como echar de la catedra de historia a Jordi Nadal... ...Cuando mas asustados estabamos por los efectos debastadores que podia tener en la docencia la imbecilidad de la gestion de Mario Pifarre, paso algo providencial..."

Vaya, a mi parecer este tio era perfecto para el Consejo de administracion de Eurobank.

Saludos

#5

Re: sobre Mario Pifarré Riera.

Tuve la desgracia de tener a este indivíduo como catedrático de Contabilidad en los tiempos en que intentaba sacar adelante la carrera de Económicas. Desgracia no por el hecho de ser duro o exigente, sino por el bochornoso, lamentable y repugnante espectáculo que suponía acudir a sus exámenes orales. Omito detalles del todo merecidos para no incumplir la normativa sobre intervenciones en este foro. Precisamente la semana pasada, con un compañero de estudios de esa época hacíamos repaso de nuestra época de la Facultad y coincidimos en la calificación de este indivíduo. Espero de todo corazón que en la docencia de este país no haya muchos como él. No dudo que su catadura moral estaría acorde con lo anterior.

Salu2.

Te puede interesar...

- No hay entradas a destacar -

- No hay entradas a destacar -