Rankia España Rankia Argentina Rankia Brasil Rankia Chile Rankia Colombia Rankia Czechia Rankia Deutschland Rankia France Rankia Indonesia Rankia Italia Rankia Magyarország Rankia México Rankia Netherlands Rankia Perú Rankia Polska Rankia Portugal Rankia Romania Rankia Türkiye Rankia United Kingdom Rankia USA
Acceder

Gestión pasiva: Bogleheads y otros temas relacionados con la indexación

14,6K respuestas
Gestión pasiva: Bogleheads y otros temas relacionados con la indexación
329 suscriptores
Gestión pasiva: Bogleheads y otros temas relacionados con la indexación
Página
580 / 1.845
#4633

Re: Gestión pasiva: Bogleheads y otros temas relacionados con la indexación

Yo no conocía BAndbank. BNP me ofrece mucha confianza, pero lo del tema online es una gran ventaja.... ¿Sabes si tienen la misma o más oferta de fondos que BNP?

#4634

Re: Gestión pasiva: Bogleheads y otros temas relacionados con la indexación

Por cierto, veo en su pagina que los fondos Vanguard son con un mínimo de 100.000, no?

#4635

Re: Gestión pasiva: Bogleheads y otros temas relacionados con la indexación

En mi caso por ser ex empleado de accenture, desde el año 1993 asi que imagina, pero creo que lei por aqui que alguien lo negoció al entrar y no me extraña su banca privada funciona bastante bien

#4636

Re: Gestión pasiva: Bogleheads y otros temas relacionados con la indexación

Creo que si, desde luego te consiguen lo que necesites sospecho que al estar bajo el paraguas de inversis y ser mayorista de fondos. La app para ipad y iphone muy muy buena, con chats, videos, acceso a todos los fondos, etfs...lo mejor que he visto hasta ahora, es muy reciente y se nota. La web muy buena tambien por supuesto, no conozco mas brokers y eso la verdad pero la de Andbank me parece excepcional.
http://www.eleconomista.es/mercados-cotizaciones/noticias/7701012/07/16/Andbank-abre-la-guerra-de-fondos-en-el-movil-con-5000-productos.html

#4637

Re: Gestión pasiva: Bogleheads y otros temas relacionados con la indexación

Los 5 que os comenté sin minimo aunque lo ponga aun en sus fichas si...

#4638

Re: Gestión pasiva: Bogleheads y otros temas relacionados con la indexación

Y que comisiones tiene Andbank de traspaso, compra, mantenimiento etc?

#4639

Re: Gestión pasiva: Bogleheads y otros temas relacionados con la indexación.

Leí hace tres años ese libro y lo mismo, la prosa es muy pesada. Creo que hay libros mas ligeros. Además creo que su estilo es mas activo. Comparto algunas frases interesantes:

In fact, the world of commerce (as opposed to the world of investment) generally rewards following the trend. Feeding winning strategies and killing losing gambits leads to commercial success. Executives who hypercharge winners produce attractive results. Managers who starve losers conserve scarce resources. In the Darwinian world of business, success breeds success.In the world of investment, failure sows the seeds of future success. The attractively priced, out-of-favor strategy frequently provides much better prospective returns than the highly valued, of-the-moment alternative. The discount applied to unloved assets enhances expected returns, even as the premium assigned to favored assets reduces anticipated results In declining-rate environments, caused by flight to quality or by deflation, bond call provisions increase in value, heightening the probability that companies call high-coupon debt securities away from bondholders. Sensible investors avoid corporate debt, because credit risk and callability undermine the ability of fixed-income holdings to provide portfolio protection in times of financial or economic disruption. As protection against financial accidents or deflationary periods, junk bonds prove even less useful than investment-grade bonds. As a general rule of thumb, the more complexity that exists in a Wall Street creation, the faster and farther investors should run. At times, the creators and issuers of complex securities fail to understand how the securities might behave under various circumstances. What chance does the nonprofessional investor have? Fully hedged foreign bonds mimic U.S. bonds (with the disadvantage of added complexity and costs stemming from the hedging process). Unhedged foreign bonds supply investors with U.S. dollar bond exposure, plus (perhaps unwanted) foreign exchange exposure. Foreign-currency-denominated bonds play no role in well-constructed investment portfolios. Non-core asset classes provide investors with a broad range of superficially appealing but ultimately performance-damaging investment alternatives Even the most unseasoned students of finance would balk at calling any equity-oriented fund riskless. Morningstar’s obviously flawed system fails by focusing only on the past, by considering only quantitative measures, and by using a fundamentally compromised measure of risk Establishing a contrarian position constitutes only half of the battle. Failure awaits the contrarian investor who loses nerve. Suppose an investor initially avoids the flavor of the month. Months become quarters and quarters become years. Ultimately, the weak-kneed contrarian capitulates, buying into the new-era reasoning. Of course, the buy-in comes just as the mania peaks, causing the realization of pain without the offset of gain. Taking a contrarian tack in the absence of the ability to persevere leads to poor results Since stock prices tend to fluctuate around fair value, excess volatility allows systematic rebalancers to buy low (on relative declines) and sell high (on relative increases)
También habla por ahí del problema que sufren los indexados debido al arbitraje que se realiza a la hora de reconstituir o rebalancear el indice, pero si eso fuese un verdadero lastre entonces veríamos a mas Fondos activos y hedge funds (dedicados a este tipo de arbitrajes) superar a los indices, pero la verdad no es así. Saludos.

Se habla mucho de depositar confianza, pero nadie dice qué interés te pagan

#4640

Re: Gestión pasiva: Bogleheads y otros temas relacionados con la indexación

creo que salvo comision de custodia de 0,1% para valores (acciones, etfs, etc) nada mas...supongo que esperan ganar pasta a traves del uso del broker y de fondos con retrocesion que al final siempre acabas suscribiendo, como bnp y otros vaya, pero ya veremos como acaba todo esto con las nuevas normativas europeas (supongo que acabaran cobrandonos un fee anual por depositarios/asesoramiento como acabemos todos con todo fondos indexados)...

Se habla de...