Rankia España Rankia Argentina Rankia Brasil Rankia Chile Rankia Colombia Rankia Czechia Rankia Deutschland Rankia France Rankia Indonesia Rankia Italia Rankia Magyarország Rankia México Rankia Netherlands Rankia Perú Rankia Polska Rankia Portugal Rankia Romania Rankia Türkiye Rankia United Kingdom Rankia USA
Acceder

Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

444 respuestas
Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)
6 suscriptores
Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)
Página
6 / 31
#76

Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

Rosa,
Tenemos la cita de puertas abiertas el 13 o 14, y la del 25 de junio que entiendo será para elegir piso..
Si es para elegir piso no me cuadra que tu estando bastante por delante nuestro en el orden de agraciados tengas cita más tarde

#77

Re: Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

Gracias mañana llamaré y preguntaré! Gracias nomellamopepe

#78

Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

A mi también me ha llegado la carta ya. En mi caso tengo que ir el día 13 a ver los pisos y el 16 a entregar la documentación. Yo soy de la reserva territorial

#79

Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

Bones,

Això pinta malament... no veig que les condicions siguin "d'avantatge" ni que siguem "afortunats" pel fet que ens hagi tocat. Estic comparant preus amb els de compra i ja diferència en condicions ja no és tant esbojarrada si tenim en compte les últimes aportacions que heu fet, fins i tot davant d'un lloguer! A un lloguer no em demanen avançar 15000€!!!!!

En fi... no descarto la promoció però busc altres coses també.

Salut,

#80

Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

I un altre tema...

Algú sap quan haurem de pagar el 10% d'IVA + despeses gestió?

Gràcies

#81

Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

Diria haver-lo llegit a la carta que ens van enviar del patronat. entec será en el moment de formalitzar la hipoteca amb la entitat

#82

Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

hola a tots i totes!

A mi fa uns dies em va arribar la carta també i trio pis el dia 30 de juny (soc de la llista territorial pero dec ser l'última, perque he entrat via llista d'espera. El que em pregunto en les llistes de pisos que han enviat: algú sap quins pisos son de la reserva territiorial, perque son uns en concret, no?
Aquí parleu d'uns mails que us han arribat, a mi no m'ha arribat cap mail fins ara. Teniu un mail de contacte i aixís ho puc reclamar?

Moltes gracies i sort!
Stefanie

#83

Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

Bon dia, he tingut l'oportunitat de que un advocat em revisi les condicions de la recuperació de part de la inversió en cas de deixar el pis els primers 15 anys... A veure com ho veieu, espero que s'equivoqui en alguna cosa!

Això és el que ell diu:

El comprador té aquest dret durant els primers quinze anys, com hauràs vist al punt 6 de l'annex 3. El dret es reconeix a favor del comprador, sense que s'imposin condicions per a exercir-lo, i per tant, seria una decisió unilateral teva. En tot cas, si pel que he entès, volies considerar aquesta opció en el sentit de que ocuparies el pis com si es tractés d'un lloguer, hauries de tenir en compte, per saber si et surt a compte, el següent:
- El preu de recompra per part del PMHB es calcularà d'acord amb el que determina el punt 7.1, on diu que, com que el preu d'aquesta venda és inferior al preu màxim dels habitatges de Protecció Oficial, serà entre el 56,63% i el 63,30% del preu màxim de venda d'habitatges de PO, que consta a la qualificació definitiva que ja té l'edifici, però que no tinc (ni tu, però ells si), i no sobre el preu vigent a l'any d'exercir el dret de renúncia. A títol orientatiu, et puc dir que el preu màxim a BCN en aquests moments d'habitatges de PO a BCN és de 3.001,68 €/m2 útil els habitatges, i 1.500,84 €/m2 útil garatge i traster vinculats. Per altra banda, els indicats percentatges de 56,63% i el 63,30% es reduiran en proporció als anys que restin fins els 75 de durada del dret de superfície. Si aquesta reducció és lineal, no sé si serà bona opció la renúncia dins dels primers 15 anys, perquè:
- Hauràs fet molts pagaments. (20% d'entrada, 10% d'IVA, 1.700 € de despeses i impost d'escriptura, interessos i capital de la hipoteca, contribució urbana i quotes de comunitat).
- I ells només et retornaran el percentatge comentat sobre el preu màxim, amb una reducció complementària que pot ser molt notable, si és directament proporcional als anys que faltin fins a l'extinció del dret, ja que resultaria un 1,33% de reducció anual, pel que si la renúncia es fa als 15 anys, per exemple, en faltar encara 60 anys reduirien en un 80% del preu resultant després d'aplicar la primera reducció sobre el preu màxim de venda.

Per fer una simulació aproximada, donant per bones les dades anteriors, si agafo el preu del primer pis i parking, que puja 105.906,80 €, amb renúncia als 15 anys, resultaria això, tot i que hi ha dades molt aproximades que podrien tenir notables variacions, pel que és molt agosarat fer aquesta simulació, però pot servir d'orientació i sobretot de conceptes:

Al comprar-lo pagaries:
21.181,36 € del 20% d'entrada
10.590,68 € del 10% d'IVA
1.700,00 € de despeses i impost escriptura
- També pagaries :
38.000,00 € aprox. d'interessos d'hipoteca (que no seria així, ja que es calcularia pel sistema francès)
42.362,00 € aprox. de capital d'hipoteca (que no seria així, ja que es calcularia pel sistema francès)
3.000,00 € aprox. de contribució
18.000,00 € aprox. de quotes de comunitat.
TOTAL QUE HAURIES PAGAT EN 15 ANYS: 134.834,04 €.

Al renunciar al cap de 15 anys:
El preu màxim de l'habitatge i annexos de PO, seria
41,21 m2 habitatge x 3.001,68 € = 123,699,23 €
23,58 m2 aparcament x 1.500,84 € = 35.359,79 €
8,00 m2 traster x 1.500,84 € = 12.006,72 €
El preu màxim total de venda seria 171.065,74 €
A l'aplicar sobre aquest preu la primera reducció (poso el tipus més alt) del 63,30%, queden 62.781,13 €
A l'aplicar sobre aquest nou valor la segona reducció del 80%, queden 12.566,22 €
Pel que el PMHB et pagaria, com a preu: 12.566,22 €
Per la teva banda, entenc que hauries de pagar la plusvàlua municipal, que paga el venedor, que ara seria difícil calcular. Posem uns 3.000 €, pel que ens quedaria un retorn de 9.566,22 €
Em queda també el dubte, si et farien pagar la cancel·lació de la hipoteca, tot i que seria una despesa menor, però que pots comptar serien uns 600 €.

...

Com ho veieu?

#84

Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

Hola Marru,

no se si puedes preguntarle de nuevo a ese abogado. Yo por lo que leo en la carta entiendo que:

El porcentaje que devuelven es entre un 56.63 y 63.30% sobre el PRECIO DE COMPRA que pagaremos no sobre el precio máximo de compra de una VPO.

#85

Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

No puc, però pel que dius entenc que encara recuperariem una quantitat inferior!

#86

Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

Hola Alvdan,

La devolución entre un 56.63 y 63.30 es respecto al precio máximo de la VPO, es decir, sobre los 3001,68 euros que comenta Marru.
Así me lo confirmaron en el Patronat Municipal de l'Habitatge.
Si os fijáis, al hacer el 56.63% y 63.30% sobre ese precio máximo (3001,68€) nos aparecen las cifras de, (redondeando decimales), 1700 y 1900 euros, que son precisamente los precios de venta por metro cuadrado de las viviendas en función de las alturas.

Marru, si vols saber quina és la part se't retorna del capital invertit demana a l'advocat que et faci els calculs amb la suposició que el pis el pagues al comptat i el retornes al cap de 15 anys. Així eliminem l'efecte dels interessos .
Crec que el resultat sera molt different a les xifres que fas servir.

#87

Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

Aah pues tienes razón!

Si es como dices, la cosa cambia bastante para mejor, porque en caso de dejar el piso sólo perderíamos la pérdida de valor del derecho de superficie , los impuestos iniciales e intereses hipotecarios y ganaríamos el valor de la inflación.

#88

Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

Hola a todos/as,,,

Escribía para ver si hay alguien en la misma situación que nosotros, somos adjudicatarios y cuando por fin nos han enviado la carta para ver los pisos de muestra, ese fin de semana estamos fuera por un compromiso laboral y con pocas posibilidades de cambiarlo. En el Patronat nos han dicho que no hay opción de plantear otra fecha, y que en ese caso elijamos sobre plano, lo que sinceramente nos parece una idea nefasta. ¿Hay alguien más que no pueda asistir en la fecha propuesta? Quizás si somos varios podemos reclamar otra visita...

GRACIAS

#89

Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

Hola,a veure si hem podeu donar un cop de má sius-plau.Vaig quedar en llista de reserva número seixante sis del contingent general i vaig tenir que presentar un recurs abans de ser denegat per no cumplir els requisits del valor IPREM,per molt poc! M'han aceptat el recurs i continuo en la llista de reserva igual que estava.Dilluns vaig anar a Habitatge i m'han dit que si es tira algu enrera m'ho diran.Tots els tramits del recurs com que a estat aceptat a sigut mérit d'anarva pregunrar,de temps i d'infirmació pq vaig anar a un abogat laboralista i cumpleixo els requisits.No he rebut cap carta de res i espero saber aviat si tinc oportunitat de ser adjuducatari o no pero al menys crec que hauriem de saber com van les coses o el moviment de les llistes. Tb he anat ak carrer Bolivia i no m han sapigut dir res . Espero noticies pq hem faria il.lusió i porto anys estalvian i esperan aper aquesta promoció ja q tb treballo al port.Gràcies i sort a tots.

#90

Re: Promoción dret superficie Doctor AIguader (BCN)

Buenas!! Veo Que en la documentación a entregar el día Que se elige piso pone: en cas De ser una persona soltera: fe De Vida I estat. Supongo Que aunque seamos una Pareja, si no hay papeles de por medio hay Que ir a por eso,no? Alguien ha ido? Si me podeis decir donde es y si hay Que pedir cita. Gracias!!!