Acceder

¿Qué le pasa a Telefónica?

1,45K respuestas
¿Qué le pasa a Telefónica?
5 suscriptores
¿Qué le pasa a Telefónica?
Página
34 / 181
#265

Re: ¿Qué le pasa a Telefónica?

Que resultados crees que podrían considerarse buenos?
Yo me conformaría con 1,15 euros/ acción y que se cumpliese el objetivo de reducción de deuda hasta el 2,35. Pienso que incluso es posible que mejoren esta prevision en cuanto a reducción de deuda

#266

Re: ¿Qué le pasa a Telefónica?

Yo consideraría unos buenos resultados;

Reducir deuda en 1000-1500 millones en el trimestre (algo más de un 2% en un trimestre unidos al 4% del trimestre anterior)

BPA de 1,25/acción (en los 9 primeros meses tenía 0,98€ de BPA agregado con beneficios crecientes)

Incremento de la cifra de negocio por encima de 63.000 millones.

#267

Re: ¿Qué le pasa a Telefónica?

Vinagreto, creo que no has leído bien. Lo que he dicho es que TEF perdió en la anterior devaluación del peso venezolano cerca de un 5% entre la sesión en la que se hizo el anuncio (Viernes) y la siguiente (Lunes).
Luego de ahí efectivamente el todo el IBEX cayó un 15% pero ¿quien dice que lo de TEF no afectó a ello? Sabrás que el peso de TEF en el índice es elevadísimo y que ese Lunes abrió con hueco bajista confirmando doble techo a la misma vez, con las implicaciones bajistas ello tiene. No sé si me explico...¿Qué fue antes, el huevo o la gallina?
Mañana sabremos si la historia se repite o el mercado ya tenía descontado para TEF que los venezolanos le iban a hacer pupa en su cuenta de resultados. Como TEF pierda a cierre diario los 9,77 eur/acc el IBEX posiblemente se va un trecho para abajo, como mínimo hasta los 7500 puntos.

Y respecto a tu otro comentario en este mismo hilo, está claro que lo de la devaluación del peso venezolano sólo surtirá efecto a corto plazo. Nadie ha dicho lo contrario.

Saludos

#268

Re: ¿Qué le pasa a Telefónica?

de momento ha perdido los 10 euros por lo que no es nada bueno, me temo que hasta que no presente los resultados el 28 de este mes poco se va aclarar la cosa y veremos lo que presenta

#269

Re: ¿Qué le pasa a Telefónica?

No sé como tomarme esta noticia.

8:52 AM Telefonica (TEF) has reportedly suspended its plan to spin off its LatAM unit after a fall in Spanish bond yields since the summer has provided some breathing room for the carrier over its own massive debts. A surge in Spain's sovereign yields had caused a sharp rising in borrowing costs for the country's largest companies and prompted Telefonica to create a plan to raise money, including selling part of its Latam ops.

Posiblemente sea una buena noticia a corto/medio plazo.

TEf no sacará a bolsa sus operaciones en latam, parece ser que el motivo es que debido a la reducción de los costes de financiación (en Enero se han financiado al coste más bajo de su historia y tienen ya cerrada la financiación de los próximos 22 meses) no necesitaran esta liquidez adicional.....

#270

Re: ¿Qué le pasa a Telefónica?

Hago un copy de la noticia en el FT

Telefónica shelves LatAm float
By Miles Johnson in Madrid

Telefónica has put on hold a plan to spin off its Latin America unit after improving investor sentiment towards Spain has granted breathing space to the heavily indebted telecoms operator.
Telefónica, the eurozone’s largest telecoms operator by value, has placed on hold a plan to sell a stake in its prized Latin American unit, following a successful debt sale last month.
More

While no final decision has been taken on whether to sell a stake in the companies’ Latin American business, the company is not under pressure to move ahead with the spin-off at the moment, a person familiar with the deal said. Telefónica declined to comment.
At the company’s last results presentation in November Ángel Vilá, chief financial officer, said the company would only press ahead with the float if it felt it could achieve a good outcome for its investors.
“We do not need to do that transaction, but we may decide to do it depending on what provides the best value for our shareholders,” Mr Vilá said. “No decision has been taken on such a transaction, but we are working on the preparations in case we decided to move ahead with it”.
The possible stake sale of the company’s Latin America unit was part of an emergency plan launched last year as Spain’s sovereign borrowing costs shot up to euro-era highs, triggering a sharp jump in borrowing costs for the country’s large companies.
Investor anxiety over Spain has receded since the summer, with Spanish companies rushing to issue corporate debt last month, selling the highest amount for that month since 2006, according to data from Dealogic. In January Telefónica sold €1.5bn of ten-year bonds.
César Alierta, chief executive of the Madrid-based group, told the Financial Times in December that Telefónica was working on a plan to list 10-15 per cent of its Latin American business to send a message to markets that the company was being significantly undervalued.
Analysts had valued the Latin American unit at about €40bn, with the company’s strong position in Brazil underpinning its hopes for growth amid a painful recession in Spain, where it has battled to retain customers as lower cost competitors place pressure on pricing.
Telefónica has net debts of €52.8bn as of the third quarter of last year following a decade of aggressive expansion through acquisitions, with the company having pledged to reduce its ratio of net debt to below 2.35 times operating income before depreciation and amortisation.
As part of this drive it has already raised €1.5bn by selling a stake in its German business, and has also sold a stake in China Unicom, and offloaded its Atento call-centre division.

#271

Re: ¿Qué le pasa a Telefónica?

pues la cosa se esta poniendo interesante ,para vigilar la perdida de los 9,80 a cierres para ver hacia donde llevan el precio e interesantes aperturas de operaciones de compra.
Telefonica a vigilar.

Brokers destacados